Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 7 d’abril del 2010

Família-escola, binomi essencial


Ara Horitzons
Família-escola, binomi essencial
Joan Lladonet 07/04/2010 Vistes: 23
Valoració
Puntuada amb 5 estrelles de 5
Puntua-la amb 1 estrelles
Puntua-la amb 2 estrelles
Puntua-la amb 3 estrelles
Puntua-la amb 4 estrelles
Puntua-la amb 5 estrelles
Massa poc espai per la importància del tema, però la investigació i les declaracions dels entesos que presenta Andreu Mir s'han de tenir molt en compte, perquè l'encerten totalment. Hi afegiré que només un infant que compta amb una família que educa bé i que assisteix a una escola que també educa adequadament, sense contradir-se, pot permetre que les relacions família-escola siguin escasses, cosa que és una contradicció amb una bona educació; per tant, l'exemple és quasi impossible. L'educació familiar és bàsica i l'educació escolar l'ha de continuar, ha de formar i ha de projectar cap al futur els infants, que han de convertir-se en ciutadans i ciutadanes, capaços de millorar el món en què els ha tocat viure. Els infants d'avui hauran de ser educats per refer un món que els han deixat molt malmenat i en el qual no se sap si l'egoisme de les persones adultes els deixarà marge per refer tot el que s'ha destruït.Les famílies tenen contacte amb l'escola, segons l'edat dels infants; com més petits més contacte, per arribar a no tenir-ne poc, quan fan l'ESO o el Batxillerat. El fet que no hi hagi relació pot ser causat per ambdues parts o per la incompatibilitat d'horaris. Els pares no han tengut ni tenen gaire importància en els consells escolars i s'han cansat que la seva presència no hi fos influent, i el professorat sempre ha temut que les famílies interferissin en qüestions tècniques per a les quals teòricament no estaven preparades. He tengut la sort de treballar bastants anys en un centre on hi havia una bona relació entre gran part de les famílies i l'escola, i, fins i tot, els pares i mares feien tasques de menjador i extraescolars, i aquest centre funcionava a la perfecció. De manera que si es vol resoldre part del fracàs escolar, han de millorar, i molt, les relacions entre la família i l'escola.
Menéame Digg Delicious
Technorati Yahoo Tafanera
Opina
Notícies relacionades
Els pares donen l’esquena a l’escolaPublicada el 07/04/2010 per Andreu Mir a Horitzons

3 comentaris:

  1. Publicat a Diari de Balears un article sobre relacions família - escola. Té una errada. A veue qui la troba. Hi sobra un "no".

    ResponElimina
  2. Hola Joan, m´ha agradat molt l´article. A més, estic d´acord en la importància de la comunicació entre l´escola i la família.
    L´any vinent ens toca escollir escola, uff, serà dur. Ja tinc ganes de fer deures a les tardes amb en Biel jejejeje.
    Per cert, el " no " que dius que sobra, em sembla que està al final del penúltim paràgraf, quan dius:per arribar a "no" tenir-ne poc.
    Et llegeixo en silenci, però avui m´he animat a escriure comentari.
    Records

    ResponElimina
  3. Gràcies pel comentari. Segur que encertareu amb l'escola, n'hi ha moltes de bones. El "no" que tu has assenyalat és el que és incorrecte. Al principi deia "per arribar a no tenir-ne gens". Després vaig trobar que gens era massa exagerat i vaig canviar la paraula per "poc", sense llegir el que quedava i avui matí quan he llegit l'article al diari me n'he adonat de l'errada.

    ResponElimina