Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 10 de març de 2010

Missió impossible


Ara Horitzons
Missió impossible
Joan Lladonet 10/03/2010 Vistes: 39
Valoració
Puntuada amb 5 estrelles de 5
Puntua-la amb 1 estrelles
Puntua-la amb 2 estrelles
Puntua-la amb 3 estrelles
Puntua-la amb 4 estrelles
Puntua-la amb 5 estrelles
No és la quarta pel·lícula de la saga, sinó l'enèsima vegada que s'intenta arribar a un pacte per l'educació, pacte que s'hauria d'aconseguir, que els polítics tenen l'obligació d'assolir, però que les diferències són tan enormes que és impossible que s'arribi a l'acord. Andreu Mir, en aquesta mateixa pàgina explica molt bé les causes de les desavinences, però la meva anàlisi es basarà en el model d'escola, que consider que és la causa més important.Bàsicament, i amb moltes variants, es defensen dos models d'escola, la que educa per formar súbdits i consumidors, la que accepta que uns tenen més raó que els altres, la que admet que uns poden aconsellar els altres, i que per tant, els que tenen més poca raó han d'obeir i els que reben els consells els han de seguir. Aquest és el model d'escola autoritària, que segueix les consignes del neoliberalisme (causant principal de la crisi) i que cerca una escola on l'esforç s'utilitzi per a fer primer, on la competència entre l'alumnat sigui primordial a l'hora de l'aprofitament, enfront d'un altre model d'escola que pretén formar ciutadans educats, crítics amb totes les formes de poder omnímode i d'explotació, que siguin capaços de renunciar a aconseguir tota classe d'objectes no necessaris, per poder aconseguir minorar la fam i la misèria en el món.El primer defensa que el professorat, que és el depositari de la ciència, ha de traspassar aquesta a l'alumnat, que és el que la desconeix. Per tant, com més brillant sigui el o la docent en la seva capacitat de comunicar, millor seran les seves classes; o el model on el professorat és el que ajuda l'alumnat, perquè aquest vagi adquirint el coneixement de la ciència a través del treball i de l'esforç en les seves recerques i en la seva investigació.
Menéame Digg Delicious
Technorati Yahoo Tafanera
1 opinió
Notícies relacionades
Què frena el Pacte per l’educació?Publicada el 10/03/2010 per Andreu Mir a Horitzons
L'opinió del lector
Escriu el teu comentari
↓ ↓
Nom
↓ ↓
Email
↓ ↓

Opinions
Pàgina 1 de 1
L'autoritarisme significa respecte??, comunicació??, lliberació de pensaments? crea disciplina??? etcL'autoritarisme crea pors, envejes, mals estars, lleva els possibles feed-backs que es puguin crear entre alumnes i mestres. Lleva raons i maneres de fer, lleva esforç als infants. No és no, sense possibilitats de pactar ni de raonar, ni d'arribar a acords. L'enfocament constructivista de la LOE que significa? predicar el que després socialment no es fa ni de forma política ni social? Que ens volen com a xotets de cordeta?, ens diuen fer i nosaltres hem d'obeir? ja va sent hora que els mestres comencin a fer mobilitzacions i ens decantem d'una punyetera vegada, per crear civisme, raó, ciutadans crítics, dins un món de respecte i benestar mental. Ajudem als alumnes a que aprenguin a pensar i ho fassin de la manera més correcta que puguin.Visca la democràcia civilitzada i no la que estam creant.
Xisca, fa devers 3 hores
Valoració: 0

1 comentari:

  1. Publicat article a Diari de Balears sobre el pacte per l'educació.

    ResponElimina